Seniorencheck 2017-01-25T22:10:54+00:00

SENIORENCHECK

HUISDIEREN LATEN SLECHT MERKEN DAT ZE ERGENS LAST VAN HEBBEN.

Dat zit in hun instinct. Bij oudere dieren worden subtiele klachten onterecht geschaard onder ‘ouderdomsklachten’. Ouderdom is echter geen ziekte. Wel worden ouderdomsziektes vaker gezien bij senioren. Voor ouderdomsziektes zijn in veel gevallen goede behandelmogelijkheden.

AFSPRAAK MAKEN
tarieven dierenarts aan huis

OUDERDOMSZIEKTES

• Lekkende hartklep

• Hartspierziekte

• Arthrose (versleten gewrichten)

• Incontinentie

.

• Dementie

• Nierfalen

• Hyperthyreoïdie

• Kanker

WAT HOUDT HET IN?

Voor honden en katten op leeftijd is een Seniorencheck ontwikkeld. Met de Seniorencheck kunnen ouderdomskwalen worden ontdekt. Samen met de dierenarts komt u er achter of uw dier gezond oud wordt of dat er sprake is van een ouderdomsziekte. De dierenarts stelt samen met u een plan op om uw huisdier gezond te houden.

WELKE KLACHTEN KUNNEN ZICH UITEN?

Net zoals mensen is ieder huisdier anders. De volgende aanwijzingen helpen u bij de vraag of uw huisdier mogelijk een ouderdomsziekte heeft. Lijkt uw huisdier oud geworden of herkent u de hiernaast beschreven klachten? Maak dan meteen een afspraak met uw dierenarts. Samen met uw dierenarts zorgt u voor een langer en gezonder leven voor uw oudere huisdier. JouwDierenartsAanHuis biedt mogelijkheden om ouderdomsziekte te onderzoeken en behandelingen om het ouder worden van uw huisdier te vertragen.

KLACHTEN

Meestal is dit een serieus verschijnsel van ziekte bij uw senior huisdier. Het kan wijzen op suikerziekte, nierfalen, leverziektes of hormoonziektes, bespreek dit met uw dierenarts. Onderzoek van bloed en urine helpt ziektes vroegtijdig opsporen.

Dit kan veroorzaakt worden door pijnlijke gewrichten, uw dier kan hier erg veel last van ondervinden.

Ontstoken tandvlees door tandplak kan pijn, stank en uiteindelijk verlies van tanden en kiezen veroorzaken.

Dit kan puur een oorzaak zijn van het ouder worden van uw dier, maar het kan ook aan andere zaken liggen.

.

Wordt meestal veroorzaakt door onschuldig ouderdomsstaar, maar bespreek dit wel met uw dierenarts.

Uw huisdier schrikt bij plotselinge aanraking of is moeilijker wakker te maken door te roepen.

Onderzoek met een naald biopt is de enige manier om een mogelijk gezondheidsrisico te bepalen.

Dit kan veroorzaakt worden door nierfalen, neem bij twijfel altijd contact op met uw dierenarts.